Kehidupan disusun oleh pengalaman daripada khayalan dan illusi, walaubagaimanapun ia dapat dirungkai oleh hukum Alphabet yang juga mampu merungkai misteri halusinasi!.
CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com

Monday, October 4, 2010

Yahudi? Bijak kerana kebetulan atau realiti?

Salam semua bloggers dan readers? apa khabar anda semua? harap-harap anda semua berada dalam keadaan sihat walfiat hendaknya. Baiklah entri kali ini Ezao nak cerita sedikit mengenai YAHUDI. Anda semua mesti kenal apa dan siapa Yahudi kan? ... Sebenarnya begini, entri kali ini ada kaitan dengan artikel yang Ezao baca pagi tadi di sekolah. Kawan saya Haffiz nama dia, dia adalah bawa satu artikel yang tak kurang informasinya untuk anda semua tahu. Panjang berjela jugak artikel itu, tak apalah saya akan cuba pendekkan tanpa mengubah apa-apa maksud dan masej dalam artikel tu.

Artikel tu menerangkan tesis mengapa orang Yahudi sangat-sangat bijak pada hari ini dan kenapa kebanyakkan mereka berjaya menguasai arena dunia? okay jom kita mula baca ini.

Okay, memang tidak dapat kita semua nafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, muzik, sains dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor didunia. Apa rahsia mereka?
  1. Daripada artikel yang saya baca pagi tadi, pertama orang-orang Yahudi amat menitik-beratkan soal pemakanan, terutama kepada ibu-ibu yang sarat mengandung. Yahudi mengutamakan perkembangan otak Zuriat mereka.Ibu yang mengandung tadi akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa tu akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami. kenapa? tujuan mereka adalah untuk melatih minda anak-anak mereka supaya menjadi orang yang bijak/genius apabila mereka dewasa nanti.
  2. Yang kedua pulak. Dalam proses ibu tu sedang mengandung, si ibu tu akan mengambil makanan berupa badam dan kurma bersama susu, untuk tengah hari pulak si ibu tu akan makan roti dengan ikan tanpa kepala, dan salad digaul dengan badam dan jenis-jenis kacang yang lain. Bagi mereka isi ikan amat baik untuk perkembangan otak, dan kepala ikan pulak tidak bagus sebab ada bahan kimia yang boleh merosakkan penumbuhan otak bayi.
  3. Orang yahudi tidak merokok, buktinya? mereka akan segera menghalau tetamu mereka yang merokok didalam rumah mereka.Mereka berpendapat Nikotin yang ada dalam rokok tu dapat merosakkan sel utama otak dan sekaligus akan melahirkan genes yang cacat iaitu semua keturunan penghisap rokok akan mengalami kecacatan, bodohlah tu. Jika anda lihat diSingapura berapa ramai yang bersikap prejudis terhadap rokok? dan berapa ramai golongan yang pandai? dan bezakan dengan orang-orang Ind. Ramai tak penganggur? oleh itu, korang semua fikrlah, Yahudi mencipta rokok, bukan untuk mereka, malahan untuk orang lain selain mereka, apa tujuan mereka ...?korang fikirlahh ye!
  4. Itu yang ketiga, di Yahudi anak-anak sekolah tinggi mereka ditekankan dalam matapelajaran Sains dan menghasilkan produk mereka sendiri. Kira ini tugasan mereka lah dalam projek sekolah. Apabila dah menghasilkan produk mereka sendiri mereka akan disuruh untuk menjual produk mereka dan membawa keuntungan kepada mereka sebanayak $US1 juta! Kalau tak dapat keuntungan sebanyak tu, maknanya mereka gagallah dalam projek mereka. BUKTINYA? Levi's. Inilah salah satu projek mereka, dan berjaya meraih keuntungan besar!
  5. Bukan tu sahaja, kiralah berapa banyak jenama terkenal oleh YAHUDI Starbuck, Dell computer, Cocacola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Ini semua adalah hasil mereka.
  6. huh .... dah tak ingat! hehe!
Ada lagi sebenarnya fakta tentang ini, tetapi saya tak ingat sangatlah. Sebab artikelnya boleh tahan jugak panjang, 3 Muka surat penuh kawan saya tu bawak pagi tadi. So, daripada boring baik baca kan?

Produk-produk Yahudi hasil projek anak-anak Yahudi.






Fikir-fikirkanlah ...
Kredit to Haffiz for this information!

Blogger Templates




6 comments:

  1. btol3... tue pasal diorg nie pandai..sbb drpd dlm perut dh diasuh..

    ReplyDelete
  2. tieha pernah wat pos pasal ni....panjang berjela...tp seronok bc....kite pon sebenarnya boleh ikut cara diorang tuh....

    ReplyDelete
  3. patutla org yahudi ni pndai2 sumenye. cara die didik anak pn bgus. org islam sndri pun xde wat cmtu. =_=

    ReplyDelete
  4. kebetulan.
    dh nama pun bisnes..
    kalu bisnes pn diorg nk berdakwah x taw r..
    kalah islam cmtu..
    pk2 ler:)

    ReplyDelete
  5. alamak,aku pengguna brgan yahudi rupenyer..my dello vostroku yahudi yg buat..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
JavaScript Free Code

Mr.Linky,please Link yourself!