Kehidupan disusun oleh pengalaman daripada khayalan dan illusi, walaubagaimanapun ia dapat dirungkai oleh hukum Alphabet yang juga mampu merungkai misteri halusinasi!.
CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com

Friday, September 24, 2010

PTPTN potong melalui gaji !

Entri ini khas untuk para bakal graduan ataupun yang telah melepasi alam graduan yang meminjam pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) .

Seperti yang telah kita/anda semua sedia maklum, tu pun kalau korang baca paper ataupun tengok TV (televisyen), semalam ataupun hari ini, LHDN iaitu lebih saintifik dikenali sebagai Lembaga Hasil Dalam Negeri akan melaksanakan skim potongan gaji untuk peminjam-peminjam yang meminjam PTPTN tu ye. maklumlah, kerajaan sekarang menanggung berbillion-billion beban hutang kewangan akibat peminjam PTPTN ni tidak membayar balik pinjaman mereka setelah bekerja, dah pinjam tak tahu nak bayar pulak ye? hah! oleh yang demikian, LHDN mengambil inisiatif untuk memotong gaji korang yang meminjam PTPTN ni bila korang dah kerja nanti. meh usha gambar ni!



Walaubagaimanan pun, skim itu hanya dapat dilaksanakan pada tahun 2013 dan hanya membabitkan pelajar yang mula mendapat pinjaman tahun ini manakala bayaran balik untuk peminjam lama masih mengikut kaedah sedia ada. adakah peminjam-peminjam sebelumnya selamat daripada pemotongan gaji tu nanti? segala perancangan akan dibawa untuk dibentangkan di kabinet untuk kelulusan.

Dalam kalangan blogger kat sini, saya tahu ramai graduan-graduan dan mungkin pinjam PTPTN jugak kan? oleh itu jangan lupa nak bayak pula ye? kesian kat kerajaan kita ni.

pssst! peminjam-peminjam sekalian! jangan lupa nak bayar ye?! hehe

Blogger Templates



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
JavaScript Free Code

Mr.Linky,please Link yourself!