Kehidupan disusun oleh pengalaman daripada khayalan dan illusi, walaubagaimanapun ia dapat dirungkai oleh hukum Alphabet yang juga mampu merungkai misteri halusinasi!.
CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com

Tuesday, September 28, 2010

Kiamat 2013 ?

Salam blogger dan reader? hari ni ezao nak tulis entri mengenai propaganda orang barat mengenai kiamat, diorang ni suka sangat nak buat spekulasi bodoh kan? ceritanya macam ni ...

Para saintis di United Kingdom (UK) memberi amaran bahawa satu letusan besar daripada matahari akan berlaku pada tahun 2013 dan letusan ini jugak boleh menyebabkan satu bencana global yang akan menyebabkan krisis makanan, terputusnya bekalan elektik dan jaringan internet. Diorang jugak buat spekulasi yang, malapetaka tu paling dahsyat la kononya, dan mereka juga ada mengingatkan kisah kiamat ni dengan file 2012 yang ditayankan tahun lepas. Cerita tu pun tak logik kan? mana lah ada orang hidup selepas kiamat?!

Namun semua tu spekulasi orang barat je untuk menyesatkan kita umat islam, sebagai umat islam kita tak perlu percaya akan semua andaian kuno macam tu. Yang menetapkan bilanya kiamat dan akhirnya zaman hanya Allah S.W.T kan? kita percaya, kita berimanlah tu.

Walaubagaimanapun kiamat tetap akan terjadi, dan petanda-petanda ini adalah benar mengenai kiamat, yang telah termaktu diadala Al-Quran :
  • Keluar sejenis binatang dari perut bumi yang digelar Dabbatul Ardhi.
  • Lahirnya Dajjal.
  • Keluar asap tebal.
  • Turunnya Nabi Isa a.s.
  • Kemunculan Imam Mahdi.
  • Matahari terbit dari ufuk barat.
  • Keluarnya suku Yakjuj dan Makjuj.
  • Diangkat al-Quran dan perkara-perkara yang baik
  • Runtuhnya Ka'abah
  • Terdengar tiupan sangkakala pertama.
  • Ada azan tak di jawab
  • 3 kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat, dan yang ketiga di Semenanjung Arab.

Sekadar gambaran.




Namun, kita dinasihatkan oleh Allah S.W.T untuk sentiasa mengingati kiamat!

Blogger Templates





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
JavaScript Free Code

Mr.Linky,please Link yourself!