Kehidupan disusun oleh pengalaman daripada khayalan dan illusi, walaubagaimanapun ia dapat dirungkai oleh hukum Alphabet yang juga mampu merungkai misteri halusinasi!.
CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com

Saturday, August 28, 2010

Lagenda Budak Setan!

Assalamualaikum, warhmatullahi wabarokatuh?
Hai bloggers dan readers sekalian, faham tak tajuk entri kali ini? Legenda? budak? dan Setan?
haha, entri ini bukan berkenaan apa jua jenis setan pun, bulan-bulan puasa manalah ada setan, orang yang berperangai setan adalah...haha! Okay-okay itu sebagai mukadimah saja, jom kita beralih ke agenda seterusnya ....


Sebenarnya entri kali ini mr.Ezao mahu berkongsi cerita. Cerita novel. Tajuknya? dah terang lagi bersuluh, tajuknya "Lagenda Budak Setan" . Kepada mereka yang sudah membaca ataupun menonton filem ini di pawagam apa macam best tak? haha! ....

Untuk kali pertamanya saya membaca novel cinta.? oh tidak! bagaimana perihal sebegitu boleh terjadi? hal ini demikian kerana, impak dan desas-desus cerita inilah yang telah mendorong saya untuk membaca novel ini... Sahabat-sahabat handai dan rakan dunia maya, sibuk menceritakan jalan cerita novel ini, jadi disebabkan itu, saya yang bersifat ingin tahu ni... cubalah mencari artikel-artikel mengenai novel ini.

"Lagenda Budak Setan? Cerita ni bestlahh, kau tak tengok lagi ke? ni cerita novellah,tetapi telah diadaptasi untuk menjadi filem. aku baru saja tengok minggu lepas?!" seorang kawan saya, lelaki berleter kepada saya mengenai cerita ini. Dalam hati... aik? kau pun layan jiwang ke? best sangat ke cerita ni sampai kau pun terjebak sama dalam alam cintan-cintan ni?

Implikasinya, haha pada julai yang lepas, lepak-lepak kat POPULAR. Motif sebenar mahu cari reference books, tetapi terserempak lah pulak dengan novel warna biru, then ada couple berjalan. Tengok-tengok tittle "Lagenda Budak Setan!" . Sumpah! cover novelnya memang tak cantik, tetapi bila baca sinopsisnya, macam menarik. Jadinya, saya usha satu dan bawak pergi kuanter... tak jadi beli reference books. haha!


Ini dia Novelnya "Lagenda Budak Setan" Karya
Ahadiat Akashah

Novel ini bukanlah novel baru yang ingin dipolemikkan pun, dah berabad kot, haha... bila tanya pada my sis "oh! Ahadiat Akashah? novel-novel dia intersting kan?" haiya! =,=' ketinggalannya saya! tetapi tidak mengapalah. saya bukanlah peminat novel tegar pun. Sekadar ingin mengetahui sudah cukup. Tetapi feel lah jugak layan novel ni. hahaha! .... Readers dan Bloggers sekalian. Dah baca? ... dah tengok filemnya? .... best tak? ... kalau filem tu saya tidak berkesempatanlah nak tengok,esok lusa saya cari..

-Credits to Kasyah dan Ayu-


Blogger Templates




2 comments:

  1. Kalau ko nak tahu, ni adalah satunya novel yang aku minat sampai nak mati.
    Aku bukan jenis suka baca novel Melayu, tapi ni lain.
    hohohohohohoho~
    2 je lah
    sekian. =P

    ReplyDelete
  2. aku pun x thu sgt psl cte ni? tp mmg ramai kata best? entahlah... nnt aku pun nk try cari buku dia. jgk...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
JavaScript Free Code

Mr.Linky,please Link yourself!