Kehidupan disusun oleh pengalaman daripada khayalan dan illusi, walaubagaimanapun ia dapat dirungkai oleh hukum Alphabet yang juga mampu merungkai misteri halusinasi!.
CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com

Friday, June 25, 2010

Hari ini ... ia berulang.

Jumaat jam 8.00 pagi di Kelantan, lahirnya seorang budak lelaki ke dunia realiti ini. Tetapi perihal itu telah berlaku 17 tahun lepas dimana kini budak lelaki itu telah meningkat dewasa dan banyak perkara yang ingin dicubanya, itulah dia tarikh,hari dan masa penulis blog ini lahir. 25 JUN 1993, sama seperti hari ini,pada hari jumaat dibulan keenam dan dihari yang kedua-puluh lima bulan tersebut. Alhamdulillah, akhirnya saya berjaya melihat dunia sehingga ke hari ini, kini saya telah mengerti apa itu kehidupan dan lumrahnya. Jika dahulunya saya hanya bisa menangis kini saya boleh berbicara menggunakan akal untuk membetulkan perkara zahir dan batin, jika dahulu saya hanya tahu berlari kini saya boleh berjalan dengan keyakinan, dan jika dahulu saya tidak bisa berfikiran rasional kini saya boleh memisahkan antara yang haram dan halal, yang baik dan buruk, serta yang bernar dan terkhilaf. Terima kasih kepada hukum duniawi yang mengajar saya untuk menjejaki dunia ini dengan pemikiran yang holistik, gaya kehidupan yang fantastik dan alhamdulillah tanpa tekanan dengan unsur-unsur polimik.. Saya percaya kehebatan seorang manusia terletak pada usia dan caranya, dan kini ia terbukti, cukup tujuh-belas tahun menapak didunia,saya banyak memahami perihal-perihal remeh sehinggalah kepada yang terperinci. ... Hari ini tiba hari yang berulang sepertimana tujuh-belas tahun yang lalu. Hari seorang anak kecil dan kini menjadi seorang budak lelaki yang menyambut hari kelahirannya yang tiada bezanya dengan hari-hari lain, namun hari ini menjadi penuh dengan sulaman warna-warni kerana..............

Ramai yang menggunakan ucapan sebagai perantaraan perkataan,
"Selamat Ulang Tahun", "Happy Belated Birthday" , dan "Selamat Hari Tua" itu semua sudah cukup untuk membuat saya mengukir senyuman dan hikayat untuk dihayati, terima kasih kepada semua yang menghargai hari ini. Terima kasih.

________________

Hari yang bakal dilalui semua orang, hari yang mungkin bermakna kepada seseorang dan hari yang paling dinanti-nanti oleh seseorang, Hari Lahir. Walau apapun yang terjadi, ia tetap akan hadir menukar sinar kesuraman kepada kebahagiaan. Terima kasih semua! Terima kasih!

malam 24 Jun untuk ke 25 Jun. Ramai yang menghantar pesanan ringkas mengucapkan kata-kata mereka kepada saya, terima kasih kerana berlekang mata untuk menghantar pesanan itu kepada saya,

Terima kasih, kawan seusia saya yang bersahabat dengan saya sehingga kini usia persahabatan kami menjejaki 12tahun.M bt Yhy. Teman istimewa Sily19. Sahabat-sahabat sekalian KNs bt M, NA bt D, AF bt. MN, AA bt A, FA bt A ,ZZ,NSy bt Sm, NM bt. Abdl, NA bt N, NAz bt Z,Nnd bt Z anda sekalian bermakna buat saya, Terima Kasih.!

2 comments:

  1. hepi birhday :)
    sweet sjew

    ReplyDelete
  2. hari jd ko ke ezao? la... sory lambat ucap? hehe ape2pun happy belated besday! semoga panjang umur dan murah rezeki... dan smoga dapat aweks yg cun2... hehehehehehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
JavaScript Free Code

Mr.Linky,please Link yourself!